ulrikmuntherfanfic

Alla inlägg under mars 2012

Av jennifer fagrell - 25 mars 2012 21:48

Jag hade packat alla mina saker, om en timme så rullar bilen mot Göteborg, jag vill inte, jag vill vara kvar i Linköping hos alla mina vänner. Men jag visste att i Göteborg bor Ulrik, killen som alla i min klass är kära i. Jag är lika gammal som honom & jag ska komma i samma klass som honom. Mina vänner är jätte avundsjuka, dom har alltid velat träffa den berömda sångaren Ulrik Munther. Själv gillar jag honom inte direkt jätte mycket. Så jag fattar inte varför dom är så avundsjuka på mig bara för att jag ska komma i samma klass som honom. Jag har sminkat mig med foundation, puder & mascara, just nu sitter jag & plattar mitt långa fina blonda hår som jag lever för. Hade jag inte mitt hår skulle jag inte vara den jag är nu. Jag ska göra en inbakad fläta i luggen som jag alltid har. Jag har mina ljusa jeansshorts på mig & en svart hoodie över. Jag går till spegeln & kollar om allt ser okej ut. Men det hinner jag inte göra så länge för jag hör att mamma ropar på mig & säger att vi ska åka. Jag går ner i hallen & sätter på mig mina vita converse. Jag tar upp min iPhone & sätter i hörlurarna & började lyssna på musik, efter ett tag så somnade jag. Det är 4 timmars lång bilresa ifrån Linköping till Göteborg. Jag sover hela resan, sen hör jag en röst..

- Emma, vi är framme nu, dags att vakna. Mamma pratade med mig & hon sa att vi var framme.

- Mamma, vart är vi, det är ju ett jättefint hus, här ska väl inte vi bo, eller? Sa jag till mamma.

- Jo Emma, det ska vi faktiskt, mitt jobb har fixat allt här inne, möbler, tapet, gardiner, verkligen allt. & vänta bara tills du får se ditt rum! Sa mamma tillbaka.

Jag blev så nyfiken så jag sprang in i huset & letade efter mitt rum. Tillslut så hittade jag det. Det var jätte fint.

- Tack så himla mycket mamma, jag älskar rummet jätte mycket!! Skrek jag till mamma.

Rummet är ljusgrått & med en rosa fondvägg. Möblerna är vita & sängen är asskön! Jag gick ner till mamma & log jätte mycket.

- Mamma, jag älskar det, det är jättefint, tack så himla mycket, jag älskar dig mamma! Sa jag till henne & log. Jag såg att hon fick tårar i ögonen & hon kramade om mig & sa:

- Kul att du gillade det Emma, här ska vi bo ett tag, hoppas du kommer trivas bra i klassen & i skolan också!

- Jodå, det kommer jag nog. Sa jag & log mot mamma.

- Bra, vill bara att vi ska trivas här, det vet du väl? Sa mamma.

- Ja mamma, det vet jag.. Men klockan börjar bli mycket, så jag går & lägger mig nu.. Sa jag till mamma & log..

-----------------------------

Ja, det var den första delen, 5 kommentarer till nästa? :D

Kommentera om det var bra också, & vad tror ni kommer hända i nästa del? :)

PoK Jennifer :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards